2016. június 7., kedd

Cukorborsó, cukorborsó, cu-kkor-bor-só!

Minden kertbe, minden talpalatnyi földre cukorborsót! Ez a kaja is Baszkföldről gyün; amikor tavalyelőtt Bizkaia tartományban jártunk, Egoitz elvitt minket Lekeitióba, ahol előételként ettem a lekak urdaiazpikoarekin-t.

Itt még nőlnek...

Azóta kattogok a cukorborsón. Sajna itthon nem igazán vagy egyáltalán nem lehet kapni - legalábbis én nem találtam - úgyhogy kénytelen vagyok termeszteni. Tavaly is ültettem, de keveselltem a mennyiséget, ezért idén a jól felásott és megtrágyázott földbe 150 magot ültettem. Állítottam mindenféle támasztékot, többek között a régi fregoliból, de akkorák lettek, hogy több felfutott a rózsákra, illetve a súlyos tetejű növények összeomlottak saját tömegüktől. Az összeomlás ellenére is jó kilót szüreteltem a minap.


Kilós mennyiség


Amellett, hogy kínai kajába is tettem, természetesen fő attrakció ismét a sonkás cukorborsó, amelyet legrégebbi barátaimmal, kortársaimmal és állandó horgásztársaimmal Gővel és Galambérral faltunk be.
Íme a recept!

Hozzávalók:
1 kiló cukorborsó
1 nagy fokhagyma
10 deka ibériai sonka
olívaolaj

A borsót megtisztítjuk és 2-3 centiméteres darabokra vágjuk, vizet forralunk és 3 perce beledobjuk a a hüvelyeket. Felaprítjuk a fokhagymát és forró olajba tesszük. Hozzáadjuk a feldarabolt sonkát, majd leszűrjük a borsót és a sonkás-fokhagymás cuccba öntjük. Még rotyogtatjuk úgy 5 percig, aztán friss bagettel gyorsan befaljuk!


Hmmm

És itt a recept baszk nyelven! Joder!

Osagaiak:
Kilo bat lekak
Baratxuri handi bat
100 grammo urdaiazpiko
oliba olio

Hasteko baratxuria eta lekak garbitu eta txikitu.
Berotu olioa eta ipini baratxuria. Irakin ura eta ipini lekak, utzi 5 minutuz.
Orduan ipini urdaiazpikoa eta gorritu baratxuriarekin. Isuri ura, lekak nahasi urdaiazpiko eta baratxuriarekin, buelta eta utzi gora-behera 3-5 minutuz ontzian.
Azkenean atera platerera.
On egin!

A fotók Gő telefonjával készültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése