2013. április 2., kedd

Aranyrudak

Megtaláltam az aranyrudak igazi receptjét! Ezek a rudacskák függőséget okoznak, ha aranylázat nem is.


A múltkor - ez év elején - szerény összeggel a zsebembe tértem a közértbe, Bilbao meccsnézésre készültem. "Hát sör mindenképp kell - gondoltam - de kellene még valami rágcsa, csak az orális fixáció miatt is."
Előttem a kosárban sajtos rudak, pogácsák, tallérok. 450 alatt nincs egyik sem. "Hogy a picsába kerülhet ennyibe egy ilyen csomag? Mi kerül ezen ennyibe? Meg kell próbálnom ilyet sütni, hogy többet ne kelljen venni..."

Annak rendje és módja szerint beírtam a google keresőbe, hogy sajtós rúd, és kattintottam az első találatra: egyszerű sajtos rúd recept, a mindmegette vagy a nosalty oldalról. Uccu neki. Az eredeti recept szerint: 30 deka liszt, 25 deka margarin, egy tejföl, só, tojás és sajt a tetejére. Megcsináltam. Nem lett rossz, de nagyon uralkodott benne a margarin íze, ezért a következő alkalommal változtattam az összetevőkön. Aztán megint és megint, így kerekedett ki alternatív ropogtatni valóm, azaz az egyszerű sajtos rúd, bonyolítva.
Mégpedig. 30 deka liszt. 5-7 deka vaj, egy deci olíva, két kanál só, tejföl és parmezán, reszelt parmezán a tésztába is. (Julitól és Zsombitól kaptam egy jó kilós tömböt szülinapomra, azóta mindenbe teszek, amibe lehet. A parmezán nem egyszerűen sajt, hanem kiváló fűszer is!) Össze kell csak gyűrni, fél centisre nyújtani, megkenni tojással, megszórni sajttal, majd 20-25 percig sütni, míg arannyá nem lesz.

Ezzel az egyszerű recepttel is lehet szívni, így megosztom hogy kerülhetjük el a szopódást.
Rétes liszt felejtő, lisztízű lesz tőle a cucc. A tésztát kinyújtás után érdemes megkenni tojással és utána felvágni, mert különben mindenhova szétfolyik a tojás. Derelyemetszővel csinálom, így nem ragadnak össze a rudacskák. A tésztát nem szabad állni hagyni, mert a lisztszemecskék megduzzadnak a zsírtól-olajtól és szintén lisztízű lesz, mint a réteslisztes. A legundokabb dolog az egészben, amikor a tojásos-sajtos rudacskákat a sütőpapíros tepsire kell tenni. Ez a leghosszabb folyamat, pláne, ha a tészta kicsit felmelegszik, és képlékennyé válik. Többféle sajttól finomabb lesz. Sajt helyett/mellett mehet rá kömény és só. Nálam egy adag tészta két tepsi.

Szóval nagyjából háromnegyed óra alatt készíthetünk sajtos rudacskákat. Amik tíz perc alatt elfogynak. De még így is olcsóbb és finomabb, mint a bolti. Hát így...      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése